کتاب نور

کتاب نور
«هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ»

مسئله فمینیسم به صورتی که مطرح است قدمت خیلی زیادی که به زمان لوط برگردد نمی باشد هر چند ممکن است در بعضی موارد با قوم لوط مشترک باشد و این افکار در قوم لوط هم مشاهده شود اما نشات گرفته از آن نیست و پیروان آنها هم نمی باشند.
از منظر تاريخي مي‌توان گفت طرح نظريه برابري زن و مرد به قرن هفدهم بازمي‌گردد. برخي نخستين فمينيست را «آن براد استريت» مي‌دانند كه «آبيگالي آدامز» همسر «جان آدامز» از رهبران جنگ‌هاي استقلال آمريكا، حركت وي را ادامه داد.
برخي نيز سابقه اين نهضت را به انقلاب سال 1689 انگليس بازمي‌گردانند.

پرسش:
فیمینیسم سودی هم برای زنان دارد؟

سودی که ندارد هیچ بلکه سرتاسر این فکر تحقیر زنان و دور کردن آنها از مقام و منزلتشان است ولو در ظاهر مشخص نباشد.
فمینیست ها با التزام به ضرورت نادیده انگاری تفاوت های جنسی و طبیعی میان زنان و مردان، از آزادی روابط زن و مرد و حتی اختلاط آزاد جنسی آنان در مدارس، حمایت و به آن توصیه کرده اند. جوامع غربی این توصیه را مانند توصیه ی پیشین (فرصت های برابر شغلی برای زنان و مردان) تحت تأثیر جنبش های فمینیستی پذیرفتند و دقیقاً اجرا کردند و جامه ی عمل پوشاندند، به گونه ای که مدارس و ورزشگاه های مختلط از نماد های برجسته ی آن است، اما این تمام داستان نیست. ناگفته پیدا است که روابط آزاد جنسی، بستری مناسب برای رشد و گسترش تمایلات جنسی است.
متاسفانه برای بسیاری از زنان امروز آنچه اهمیت دارد پول درآوردن است و آنان حاضرند حتی به قیمت نابودشدن زندگی خانوادگی و فرزندان خود نیز دست ازكاربیرون از خانواده برندارند.
به هرحال آن عده از زنان جامعه ما كه پایبند این عقیده‌اند دیگر از ارزش‌های واقعی زنانگی و مادری فاصله گرفته‌اند و حرص كسب پول و مقام را جایگزین آن ساخته‌اند. درحالی كه اگر مادری واقعا بداند خدا چه وظیفه‌ای بر دوش او نهاده هیچگاه مادری را با ریاست دنیا عوض نخواهد كرد
.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: فمنسیم در قرآن,
[ شنبه 17 اسفند 1392 ] [ 15:20 ] [ میلاد شهسواری ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم میلاد شهسواری هستم و از خدمتگذاران کوچک قرآنی که هدفم توسعه فرهنگ قرآنی هستش و انشاالله که مورد رضایت خداوند متعال قرار گرفته باشه. والسلام علیکم
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتاب نور و آدرس http://ketabenor.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.تبادل لینک ما فعال هست از همکاری شما متشکریم.





امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 70920
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1